A műtárgy közönségnek történő átadását december 4-re tervezik, ám ez az időjárás függvényében módosulhat, mondta a csoportvezető. A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan február végéig lesz nyitva a pálya, és akkor kezdik majd meg annak elbontását.

A jégpálya alatt egy többrétegű szerkezet van: egy homokkiegyenlítő réteg, egy 10 centiméter vastagságú hőszigetelő réteg, afelett pedig egy gumicsővel beterített mező.

A 10 centiméter vastagságú hőszigetelő rétegre azért van szükség, hogy a kezdetekkor, illetve magasabb hőmérsékletű napokon is kellő módon hűljön a jég, ugyanis a talajnak elég nagy hőtartaléka van, és ezen réteg nélkül óriási többletenergiát igényelne a hűtés, mondta a csoportvezető. A hőszigetelés teljes felületén egy gumicsővel beterített mező található. A gumicsőben hűtőfolyadék áramlik, melyet egy nagy teljesítményű kompresszor keringet. E fölött pedig egy geotextília fólia található.

Ékes Józseftől megtudtuk, hogy az ideális jégvastagság 12-15 centiméter, ugyanis azt még megfelelőképpen lehet ápolni, gyalulni és vissza is lehet hízlalni, hiszen ekkor jó hatásfokkal tud dolgozni a hűtőközeg, mely hasonló az autók hűtőrendszerében található hűtőfolyadékhoz.

A Városüzemeltetési Csoport vezetője arról is informálta portálunkat, hogy a jégpálya karbantartására naponta két alkalommal kerül sor, egyszer délután és egyszer az éjszaka folyamán. Az intenzív használat során összekarcolódik a jégpálya felülete, felszaporodik rajta a jégkása, melyet egy tolólapos traktorral tolnak le. A traktor egy speciális eszközt vontat maga után, mely lepolírozza a jég felületét. Éjszaka plussz vízmennyiséget is felvisznek a jég felszínére, ugyanis napközben jelentős kopást szenved a pálya.