Azoknak a gyerekeknek, akik részt vesznek a foglalkozásokon, a szívüket, az érzékeiket is átjárja mindaz, amit a magyar történelem jelentett és jelent, ezt nem lehet könyvekből megtanulni fogalmazott az ünnepi eseményen dr. Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár. A politikus, aki tanárként és gimnáziumi igazgatóként is sokszor járt diákjaival Ópusztaszeren, arról beszélt, hogy az interaktív pedagógiai programok sokkal eredményesebbek, mint bármilyen osztálytermi program. Ha a gyerek nemcsak látja, hallja, hanem a gyakorlatban is megtapasztalhatja, amiről tanul, az maradandó nyomot hagy benne.
Magyar Anna megyei elnök legfontosabb feladatának azt tartja, hogy segítsen az emlékpark ügyén. Az országgyűlési képviselő egy éve ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz azért, hogy Ópusztaszer visszakerülhessen Magyarország térképére, és az átélhető magyarságtudat színhelye lehessen. Mint fogalmazott, úgy látja, sikerült elindulni ezen az úton.
A célunk az, hogy harmadik, hatodik és kilencedik osztályos korban, amikor a gyerekek a honfoglalást tanulják, osztálykirándulásaikon Ópusztaszerre látogassanak – erről már Tokovics Tamás, a park igazgatója beszélt. Egyetemistákat és történelemtanárokat is szeretnének idevonzani, hiszen a park kiváló helyszín bárki számára arra, hogy átélje történelmünket.
Az öt új tárlathoz kapcsolódó, általában 50 perces múzeumpedagógiai foglalkozásokon a gyerekek maguk is `honfoglalókká válhatnak`, megfoghatják, kipróbálhatják a régi használati eszközöket, a Szer monostor feltárásán előkerült leletek segítségével pedig bepillantást nyerhetnek a régészek munkájába. Kipróbálhatják a kézimalmot vagy a dobóhálót, fűzhetnek paprikát és süthetnek kenyeret is. Készíthetnek bőr ékszereket vagy nádsípot, és különböző táborok keretében gazdagodhatnak maradandó élményekkel a néprajz, a történelem, a természetismeret, a zene, a tánc és a színjátszás területén.