A hó elleni védekezésben két nagy, hótolóval felszerelt Mercedes teherautó, illetve két kisebb méretű multicar vesz részt, utóbbiakkal a kerékpárutakat és a járdákat fogják takarítani. Az első kategóriába tartoznak a belterületi kerékpárutak és a város fő gyűjtő utak, amelyeket négy órán belül alá kell sózni, a kettes kategóriába tartozó utakat, ez után kerül sor a belterületi egyéb gyűjtő utakra és a külterületi kerékpárutakra, míg a hármas kategóriába sorolt utakra csak akkor kerül sor, ha a hó vastagsága meghaladja a 10 centimétert.

A gépszemlék rendszerét a város egykori alpolgármestere, Csoba Mihály vezette be, és a cég vezetése úgy vélte, érdemes a hagyományt felújítani, hogy a sajtón keresztül a lakosság is láthassa, hogyan készült elő a köztisztasági kft. a hideg évszak időjárására.

Lesz elég a sóból!

Az A. S. A. telephelyén 400 tonna sót halmozott fel, amely mennyiséghez további 400 tonnát rendeltek meg arra az esetre, ha ez nem lenne elég. Reith Imre elmondta: Vásárhelyen csak sót szórnak az utakra, mert a korábbi években kiszórt fűrészpor eltömítette a csatornarendszert. Fűrészporral kevert sót csak a buszmegállókba fognak kihelyezni az idén, és elmaradnak a korábbi években ott használt ládák, mivel az abban elhelyezett anyagból sok más helyre is került. A buszmegállók csúszásmentesítésére ezen a télen a Városellátó Kft. munkatársait vonják be.

Dr. Kovács Pál elmondta: Vásárhelyen egy átlagos télen 40 millió forintot fizet ki az önkormányzat a hó eltakarítására és a csúszásmentesítésre, azonban az összeg nagyságát az időjárás fogja meghatározni.

Arnay

Megosztom! |