A hazai taxipiac szabályozása húsz éves, ez idő alatt, különösen az elmúlt két, válság terhelte évben bebizonyosodott, hogy a rendelkezések nem megfelelőek mondta az érdekképviseleti vezető a taxis szekció elnökségi ülése előtt az MTI-nek. A törvényalkotók a jelenlegi, a piac mindenhatóságában bízó szabályozástól azt várták, hogy kiszorulnak a rendszerből az ügyeskedők és kalandorok, és idővel csak a tisztességes vállalkozók maradnak talpon. Ennek azonban szinte az ellenkezője történik jelentette ki az elnök.
Az erőteljes túlkínálati piacon – országosan mintegy 10 ezer, ebből a fővárosban 5.700 taxiengedélyt adtak ki folyamatosan csökkennek az árak. A 130-150 forintos kilométerenkénti tarifa az önköltséget sem fedezi, sok taxis megélhetése érdekében `átcsúszik a szürkegazdaságba` közölte Dudás Zoltán. A taxit választók száma nem csak a válság miatt csökken, folyamatosan romlott a szakma híre, az utazóközönség elvesztette bizalmát mondta az elnök, és példaként összehasonlította a rendszerváltás időszakának teleregényét és egy mai magyar szappanoperát: az előbbi taxisa köztiszteletnek örvendő személy, az utóbbié pedig már egy börtönviselt ügyeskedő.
A szakember szerint állami beavatkozásra van szükség. Az önkormányzati törvény módosításával a települések a tömegközlekedéshez tartozó feladatává kellene tenni a taxiszolgáltatást. Javaslatuk szerint a helyi viszonyoknak megfelelően az önkormányzatok állapíthatnák meg a kiadható taxiengedélyek számát, a tarifát, jelölnék ki és tartanák karban a taxiállomások hálózatát, s hozzájuk tartozna az ellenőrzés is.
Forrás: MTI