A reggeli nagyon fontos! Az első étkezés energiát ad a nap indulásához, feltölti az energiatartalékainkat. A legjobb, ha a napot gyümölcsös-müzlis joghurttal, teljes kiőrlésű kenyérrel, túróval és uborkával kezdjük.

Az agyunk teljesítménye délelőtt tíz és tizenegy, valamint délután három és négy óra között mélyponton van, ezért ilyenkor egy kis energialöketet kell adni neki. Tízóraival és uzsonnával tudjuk kiegyenlíteni a vércukorszintünket.

Vizsga előtt jó ötlet elfogyasztani egy kis gyümölcssalátát, joghurtot aszalt sárgabarackkal, salátát fűszeres öntettel.

A víz is nagyon fontos az agynak, mert az alacsony folyadékbevitelnél besűrűsödik a vér, kevesebb oxigént és tápanyagot szállít az agynak, ami sokszor fejfájással jár. A nap folyamán ajánlatos elfogyasztani legalább két liter folyadékot, lehetőleg forrásvíz formájában.

Az agy alapvető eledele a szénhidrát. A legkisebb alkotórészéből, a glükózból nyeri az energiája nagy részét. Bőségesen tartalmaznak szénhidrátot a növényi élelmiszerek: magvas kenyér, gabonafélék, barna rizs, zöldség, burgonya, gyümölcs.
A vas gondoskodik az agy oxigénellátásáról. Megtalálható a húsban, a burgonyában, a teljes kiőrlésű pékáruban és a spenótban.
A B-vitaminok erősítik az idegeket, segítik az összpontosítást. Fő szállítóik a máj, a leveles zöldségek, a paprika. forrás és teljes cikk: baon.hu