Demszky Gábor főpolgármester és Aba Botond akkori BKV-vezérigazgató 2006 májusában írta alá a szerződést a francia Alstommal a 2-es és a 4-es metró új kocsijairól. A megállapodás szerint a 2-es metró szerelvényeire 2008 májusáig kellett volna megszerezni a típusengedélyt. A gyártó két évet csúszott, az utolsó határidő 2010. július 31-e volt, de azt se tartotta. A közlekedési hatóság nem adta meg a végleges típusengedélyt a Metropolis fantázianevű kocsira.

A VEKE elnöke szerint a BKV-nak fel kell mondania a szerződést. Ez együtt járna a 2-es metró vonalán jelenleg közlekedő, elöregedett, szovjet gyártmányú vonatok kényszerű felújításával, ami 3-4 milliárd forintba kerülne. A 4-es metrónál a tét 181 milliárd forint a főváros az uniós támogatást bukhatja el, ha nem tudja időben forgalomba helyezni az új kocsikat. `Hogyha nem tudjuk 2015-ig átadni a 4-es metrót és az összes pénzügyi és jogi lezárását a projektnek megcsinálni, az azt jelenti, hogy a 4-es metró teljes uniós támogatása leveszik. Ráadásul ez nem 2015-ben lesz majd aktuális, hanem vélhetően az Európai Bizottság már most, 2010-11-ben bizony nagyon kritikus és kemény kérdéseket fog feltenni. A járműtender bukása miatt a mostani, vagy leginkább a következő városvezetésnek kell azt tudnia igazolni, hogy bizony van realitása a projekt időben való befejezésének` vélte Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője.
Forrás: Hír TV