A migrén általában egyoldalú, lüktető fejfájással, továbbá hányingerrel, szédüléssel, zsibbadással, nyaki fájdalommal jár, de számos más tünet, például hallucinációk is felléphetnek. A betegek a súlyos roham során otthon, a sötét szobában fekszenek. A fejfájás tökéletes gyógymódja a közeljövőben biztosan nem fog még rendelkezésre állni, a jelenlegi kezelési módok mellett azonban a kiváltó okok elkerülésével is megelőzhetjük a rohamokat. Íme a tíz leggyakoribb étel, amely migrénes rohamot okozhat.

Koffein: Megtalálható a kávéban, a teában, a kólában és más üdítőkben. A hirtelen koffeinelvonás is okozhat fejfájást.

Csokoládé: A csokoládé feniletilamint tartalmaz, amely az erek összehúzódását okozza.

Mogyorófélék: A mandulától a pisztáciáig bármelyik bűnös lehet a fejfájás kialakulásában, még a mogyoróvaj is.

Nátrium-glutamát: A kínai ételek mellett előfordul fűszersókban, sós rágcsálnivalókban, zacskós levesekben és számos alacsony zsírtartalmú és kalóriaszegény ételben, még a vegaburgerekben is. Kerüljük a hidrolizált növényi – és szójafehérjéket, mert ezek is hasonló vegyületeket tartalmazhatnak. Bár az úgynevezett kínaiétterem-szindrómáért nem tehető kizárólag felelőssé.

Felvágottak, sonkák és hal: Ha érlelt, tartósított, füstölt, marinált vagy lágyított termékről van szó, kiválthat fejfájást. A nitritekkel vagy nitrátokkal történő tartósítás is tabu, továbbá kerüljük a marha- és csirkemájat is.

Tejtermékek, különösen a sajt: Ideértendő minden kemény sajt és a sajtból készült ételek. Minél érettebb a sajt, annál valószínűbb, hogy fejfájást okoz. Ugyanez igaz a joghurtra, azonban bátran fogyaszthatunk túrót, rikottát és krémsajtokat.

Vörösbor: A vörösbor vagy bármely sötét alkohol fogyasztása fejfájást válthat ki, az alkoholos italok közül a vodkát tolerálják a migrénesek a legjobban. Kerüljük az ecetet is – a legrosszabb a balzsamecet hatása, de a sima ételecet fogyasztható.

Egyes zöldségek és gyümölcsök: Ide tartoznak a citrusfélék és az ezekből készült gyümölcslevek, a banán, a mazsola és más szárított és szulfittal tartósított gyümölcsök, a málna, a ringlószilva, a papaja, a marakuja, a füge, a datolya és az avokádó. A zöldségek közül bűnös a savanyú káposzta, a babfélék és a hagyma.

Friss kelt tészták: A legtöbb problémát a kovászos dolgok okozzák, de figyeljünk oda a bagelekre, a fánkokra, a pizzatésztára és a perecekre is, amelyek kevesebb, mint 24 órája sültek ki.

Aszpartám: A számos light üdítőben és mesterséges édesítőszerben megtalálható aszpartám károsíthatja az idegsejteket.

Forrás: Medipress