Kit ne villanyozna fel, egy harmincezer forintos nyeremény. Olvasónk telefonon kapta a jó hírt. Biztosították róla, a pénzt egy békéscsabai gyógyászati centrumban számolják a markába. A szomszéd településről a kitűzött napon jó korán beutazott a megyeszékhelyre. Gyanús volt a rendelő várótermében tolongó sok ember, az asszisztens válasza pedig lelombozó: igazából harmincezer forint értékű kezelést nyert, a masinát pedig a bemutatón meg is vásárolhatja.

Szebegyinszkiné Uhrin Máriának, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) békéscsabai kirendeltsége megbízott vezetőjének a történet már első hallásra gyanús, hiszen olyan nyereményt helyeztek kilátásba, amely nem is létezett.

Az NFH tavaly kiemelt figyelmet szentelt az árubemutatóknak. A szabálytalanságok miatt a Dél-Alföld Régióban összesen 5,5 millió forint bírságot szabtak ki. Annak ellenére, hogy gyógyhatású készítményt és élelmiszert tilos ilyen bemutatókon forgalmazni, viszonylag gyakran megreszkírozzák ezt a vállalkozók.

A próbavásárlóknak többször a nyugtával maradtak adósak az ügynökök, továbbá a helyszínen megkötött szerződésekben is találtak kifogásolnivalót az ellenőrök. Mintát vettek a vásárlásra szánt és az ajándékba adott termékekből. Így akadt fenn a grátisz nevenincs mosópor a rostán, amelynek az összetevői nem voltak feltüntetve. A felügyelők a zsíroldó erejét és a meszesedést oldó matrac jótékony hatását sem vették készpénznek, ám az állítást bizonyító vizsgálat dokumentációját nem tudták nekik bemutatni. Szervezőberkekben hamar híre ment, hogy a közönség soraiban felügyelők is elvegyülnek. Hogy, hogy nem, több program az utolsó pillanatban elmaradt.

A fogyasztóvédelmi hatóság a lakossági jelzésekre is figyel. Régiós szinten tavaly árubemutatókkal összefüggésben tizenketten tettek náluk panaszt.

Ivanics Katalin, a Fogyasztóvédelmi Egyesület megyei elnöke is találkozott már árubemutatókon lóvá tett, kétségbeesett emberekkel. Tavaly 112 ügyfelük volt, akik erre az értékesítési módszerre orroltak meg. A legtöbben azért, mert nem azt kaptak, amit vártak.

— Az egyik hölgy konyhai robotgépet rendelt. Elképzelhetjük, mit érzett, amikor az áhított csillogó-villogó eszköz helyett egy használt holmit hámozott ki a csomagból — osztotta meg velünk a csalódott asszony történetét az érdekvédő, aki nem győzi hangsúlyozni, `cipőt a cipőboltból!`. A leporolt szlogent erősíti, hogy ő maga még egyetlen olyan árubemutatós terméket sem látott, amelynek megfelelőjét ne vehetnénk meg, sokszor jóval olcsóbban, a szakboltokban.Forrás: beol.hu