Nagyot lép előre a makói térség legelmaradottabb része

A térség országgyűlési képviselője, Lázár János Pitvaroson tartott sajtótájékoztatóján beszélt a környező települések útfelújítási programjának részleteiről és a Déli vasútvonal felújításának tervéről, amellyel kapcsolatosan január végén tesznek javaslatot a kormány számára.

– Kiemelt kötelességemnek tekintem, hogy a választókerületnek ez a része érdemben fejlődjön – hangsúlyozta Lázár János Pitvaroson, hozzátéve, hogy a tavalyi év végén ezzel kapcsolatosan több pozitív kormánydöntés is született.

A térség országgyűlési képviselője kiemelte, a környező települések nincsenek könnyű helyzetben, itt ugyanis az átlagnál kisebb a gazdasági növekedés, és korábban a munkanélküliség is magasabb volt. Az elmúlt években az utóbbi tekintetében sikerült nagyot előre lépni, most pedig olyan fejlesztések indulnak meg, amelyek érdemben befolyásolják a térség életét.

A Mezőhegyesi Ménesbirtok hatalmas fejlesztés előtt áll, ehhez kapcsolódóan pedig felújítják a Mezőhegyes-Pitvaros-Csanádpalota közötti utat is, mintegy 18 km-en, amelyhez kerékpárút is épül, mintegy 5 milliárd forintból. Ennek a tervezése már folyamatban van.

A környező települések polgármestereinek kérésére Pitvaros-Nagyér és Pitvaros-Csanádalberti között is lesz útfelújítás. A Ménesbirtok szempontjából ez a fejlesztés azért is nagyon fontos, mert a munkavállalók egy része ezekről a településekről jár be dolgozni, valamint az autópályával is össze lesz kapcsolva, hangsúlyozta Lázár János.

A térség országgyűlési képviselője kiemelte a kormányzati döntések közül a Szeged-Debrecen közötti teljes út négysávosítását, valamint a Magyarcsanádnál megépülő Maros-hidat is, amelyek az egész régió életére hatással lesznek.

Lázár János elmondta, december 29-én járt Pásztor Istvánnál, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökénél is, akivel az úgynevezett Déli Vasútvonal kapcsán egyeztettek. Ez a Pécs-Baja-Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula és esetleg Nagyvárad közötti vonal 160 km/h-s sebességű pályafelújítására vonatkozik.

Szeged és Hódmezővásárhely között ez már folyamatban van, Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula között pedig előkészítés alatt, emelte ki a képviselő. A felújításokkal lényegesen csökkenhet a menetidő, Szeged és Szabadka között mintegy 30 percre, Baja és Szeged között pedig 1 órára.

Pásztor Istvánnal abban állapodtak meg, hogy azt javasolják a kormánynak, 2022-ig építse újjá a Szabadka-Szeged teljes vasúti pályát, és kezdje meg a Baja-Szabadka vasútvonal teljes újjáépítését. Erről Orbán Viktor miniszterelnök kérésére január végén tárják a kormány elé a javaslatot.

Lázár János a Makói Városi Televíziónak ma újévi interjút is adott a makói történésekről és a térséget érintő beruházásokról, ezt a televízió 18:45-kor tűzi műsorra.

Forrás és fotó: makohirado.hu