Márki-Zay Péter

Akinek a cigányokkal, zsidókkal és baloldaliakkal menetelő új Magyar Gárda még nem volt elég, október 23-ára megkapta a Molotov-koktélt is a vásárhelyi celebpolgármestertől.

Márki-Zay Péter olyan szintre juttatta az erőszakkal való riogatást, ami minden jó érzésű ember számára sok(k). Alighogy belegabalyodott és belezavarodott a gárdázásba, máris tovább feszíti a húrt a gyűlölet karmestere: ezúttal Molotov-koktélról és forradalomról vizionál.

A Mindenki Magyarországa nevű ellenzéki formációt unokatestvérével, Hadházy Ákossal „családi vállalkozásban”, Magyar György balliberális médiaügyvéd bábáskodása mellett szervezgető, ideiglenesen Vásárhelyen is tartózkodó vásárhelyi celebpolgármester a Népszavának adott ünneprontó ünnepi interjút.

Ebben többek között úgy fogalmaz:

„A legutolsó magyar forradalomra emlékezünk, amely 62 éve volt. A következőre azonban nem biztos, hogy 62 évet kell várni.”

Ezt is mondja a szerinte küszöbön álló forradalomról a lánglelkű forradalmár:

„A demokratikus rendszereket demokratikusan váltják le, míg a nem demokratikusat nem. […] Ha az uniós pénzek nem jönnek, összeomolhat a gazdaság. Amikor majd Románia elrobog mellettünk, amikor egy esetleg bekövetkező válság miatt ismét nem lehet majd itthon munkát találni, akkor az emberek rádöbbennek, hogy mi is valójában az Orbán-rendszer öröksége: egy megfélemlített és meglopott ország… […]. Ahol ilyen hatalmas a kontraszt, ott nagyon hirtelen előkerülhetnek a Molotov-koktélok és az erőszak is. Isten óvja ettől Magyarországot, de ahol ennyi embert tesznek tönkre politikai okból, ott nem zárhatjuk ki megnyugtatóan ezt a lehetőséget.

A materialista keresztény politikus, aki a szeretet hatalmának eljövetelét ígérte Hódmezővásárhelyre, korábban is többször borzolta már a kedélyeket az erőszakkal való riogatással. Kampányában is többször emlegette a forradalom lehetőségét, egy fórumán pedig egyenesen úgy fogalmazott a lámpavasak alternatív céljairól:

„Nem akarom mondani, hogy a kandelábereket mire lehet még használni a plakátok ragasztásán és helyezésén kívül…”

Egyik nyári Facebook-prédikációjában pedig a Majdan poklával is fenyegetőzött:

„A demokráciában, tudom, sokan megfogalmazták már az erőszakot is. Én magam óva intek az erőszaktól annak ellenére, hogy azért azt is tudni kell, hogy vannak olyan helyzetek – és hála Istennek Magyarországot nem sorolom ide –, amikor valóban csak az akár erőszakos megmozdulás vezethet sikerhez. Ilyen volt Ukrajnában a Majdan vagy az arab tavasz Egyiptomban, és az se véletlen, hogy az Egyesült Államokban a fegyverviselés jogát demokratikus alapelvnek tartják, hiszen – és különösen igaz volt, gondolom én, a 18-19. században – amikor a nép fel van fegyverezve, akkor a hatalom erőszakszervei is alulmaradnak, hogyha a nép nagy tömege akarja leváltani a hatalmat. Igen, van egy demokratikus olvasata az erőszaknak is, akkor, ha erőszakos a hatalom, akkor erőszakkal lehet csak megdönteni.

Halkan kérdezzük, így néhány nappal a nemzeti ünnepünk előtt: ez már itt a szeretet hatalmának birodalma, vagy eltévesztettük a házszámot?