Így áll a tram-train építése Vásárhelyen

Miközben a pályát Kopáncs és Szeged között még mindig építik, a Bajcsy-Zsilinszkyn már megkezdték a sínek fektetését. Az Adyn az Andrássyn és a Kálvin téren azonban még mindig a közműkiváltást végzik. Fotó: Gémes Sándor

Az eredeti tervekhez képest csúszásban vannak a tram-train pályája városi szakaszán a kivitelezők hiszen az Ady Endre, Hősök tere, Szőnyi utca, Andrássy utca, Kálvin tér és Bajcsy Zsilinszky utcákon már nyáron be kellett volna fejeződniük a közműkiváltásoknak, és a pályaépítésnek is.

Az utóbbit a Bajcsy kezdték meg, de annak is csak a volt mérleggyár és a Kalmár iskola közti szakaszán. A több helyen még mindig a közműveket cserélik. Ennek késését a magas talajvízszint okozta.

A Kisállomás és Kopáncs közt már rendben van a pálya, Szegedre csak azért nem közlekednek a vonatok, mert még mindig dolgoznak a Kopáncs és a rókusi állomás között, beleértve ebbe az algyői Tisza hidat is. Aki a Szeged Pláza mélygarázsából kanyarodik ki, láthatja is, hogy az út mellett, de a vasút területén már kivágták a villamosvasút leendő nyomvonalát.

A vonatközlekedés augusztusban megindult Békéscsaba felől Szentes irányába, hiszen Népkertnél befejezték a pályaépítést.

Gémes Sándor fotóriportja a jelenlegi (vásárhelyi) helyzetről.

Épülőben a tram-train

cof
cof
oznor
oznor
cof
cof
Jó reggelt, Vásárhely! 93
cof
cof
cof
cof
cof
cof
cof
cof
cof
cof
cof