Két szakaszon két vágányon fut majd a tram-train

A népkerti állomás és Kopáncs között már nagyjából megépült az új vasúti töltés alapja. Az új váltókat már a helyszínre szállították. Most folyik a munka a kisállomás területén, de az algyői vasúti hídon is dolgoznak. A Szeged-Rókus és a Népkert közötti 22 kilométeres táv két szakaszán és dupla vágányt fektetnek le, az eddig egyetlen helyett.

Bő két héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy teljesen felszedték a síneket a kisállomás és Kopáncs között, az azóta eltelt majd három hét alatt az 1893-ban épült vasúti töltést is elbontotta a kivitelező Switelsky Vasúttechnika Kft.

És nem csak elbontotta, de megalapozta az újat is, mely majd bírja a rajta, azaz az arra fektetett, egyébként az Ebes-Püspökladány, illetve a a Kelenföld-Százhalombatta vasúti szakasz átépítés során felszedett síneken. Csak a váltók lesznek újak, egyébként ezeket már az Ady Endre utca végi vasúti átjáró közelébe szállították.

A leendő töltéslapot csak közvetlen a szentesi csatlakozásig építették meg, a kisállomás előtti részen jelenleg is dogoznak a kivitelezők. Egy munkagéppel ottjártunkkor épp egy fehér port szórt vastagon a területre.

A kisállomásnál épül a tram-train új töltése

tramtrain (1)
tramtrain (2)
tramtrain (3)
tramtrain (4)
tramtrain (6)
tramtrain (5)
tramtrain (7)
tramtrain (8)
tramtrain (9)
tramtrain (10)
tramtrain (12)
tramtrain (14)
tramtrain (15)

Az elkészült alap egyébként olyan tömör, hogy láttunk a főútról azon gyorsan haladó, valószínűleg kíváncsi kerékpárosokat is.

A gépekkel ma is nagy erővel dolgoztak, a tömörítő anyagok hatalmas teherautók hordták a helyszínre, azon a rézsűn, melyet a Kisállomás sor felől építettek ki a vasúti töltéshez.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a rókusi állomás Algyő felőli vége és a vásárhelyi kisállomásnak a nagyállomás felőli vége közötti részen új vágány épül vasbeton aljjal és felújított 54 kg/fm rendszerű sínnel, illetve szakaszosan új második vágány is lefektetnek, így két vágány lesz Rókus és a Baktó elágazás közötti 3,1 kilométeres, valamint Sártó elágazás és a Kopáncs közötti 5,1 kilométeres szakaszon.