A profession.hu egyik fókuszcsoportos kutatásában kiderült, hogy az Y (1980 és 1996 közötti születésűek) és az X (1960 és 1979 közötti születésűek) generáció között jelentős különbségek észlelhetőek – fogalmazott Varga Balázs, a profession.hu marketingvezetője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.

Elmondta, hogy a leggyakoribb tényezők közé sorolták a “haza-idő” menedzsment kérdését, mely szerint az Y generáció azt tartja fontosnak, hogy az adott munka kész legyen a megfelelő minőségben, a munkába érkezés és távozás azonban már kevésbé fontos szempont számára. Az idősebbek ezt máshogyan értékelik, másképp szocializálódtak a különböző határok betartásához.

Más a kommunikáció is

Az eltérő korosztályok között másképp zajlik a kommunikáció. A fiatalabb generáció kommunikációs formájába már teljesen beépült a digitalizáció és annak különféle formái, magabiztosan használják az okostelefonjaikat és egyéb készülékeiket, mely nem biztos, hogy elmondható az idősebb csoportokról. Ez szintén konfliktusforráshoz vezethet – ismertette a kutatás egyik kérdését Varga Balázs.

Hogyan álljunk a pályakezdőkhöz?

Az idősebbek szerint zavaró tényező, hogy a fiatalabbak gyakran túlbuzgó magatartással bírnak, hiperaktívak, okoskodóak és sokat beszélnek. Pálfai Erzsébet karrier tanácsadó szerint, ha egy adott csoport a munkahelyen a munka célját és magát a feladatot állítja középpontba, ha mindenki összefog, nyitott, elszánt és motivált, eltörpülhetnek a korosztályok közötti különbségek.

Hozzátette, hogy egy érkező új kollégára, aki akár pályakezdő, akár nem, nyitottan és rugalmas gondolkodással kell tekinteni, hiszen ő azért érkezik, hogy segítsen és részt vállaljon a munkában. Egy idősebb kollégának fontos észrevenni a lehetőséget az új kollégában, akitől még valami újat is tanulhat – fogalmazott.

Bár nem mindig vezet konfliktushoz, de jelentős különbség, hogy a fiatalabb generáció tagjai sokkal jobban beleviszik magánéletüket a munkahelyükre, rugalmasabban kezelik a túlórákat, a különböző eseményeket és rendezvényeket, míg az idősebb generáció tagjainál ez már ritkábban figyelhető meg, számukra már ott a család, a gyermekek, nehezebben tudnak alkalmazkodni az ilyen szerveződésekhez – tette hozzá Varga Balázs.

Változtatni kell a hozzáálláson

 

Egy fiatal pályakezdő érkezése során az idősebb generáció sokszor olyan negatív sztereotípiákat alakít ki magában, hogy az új kolléga biztosan az ő helyére érkezik, őt készül leváltani. Pálfai Erzsébet szerint változtatni kell ezen a negatív attitűdön, és pozitívan kell a pályakezdő felé állni.

 

Segíteni kell őt mindenben, átadni neki a megfelelő tudást, együttműködve és alkalmazkodva ahhoz, hogy fiatalos lendület érkezik a csapatba. Hozzátette: sok minden függ attól is, hogy az új kolléga érkezését hogyan készítik elő, milyen mentort kap, aki felkészíti őt a munkára és felel az ő betanulásáért.

Forrás: hirado.hu

 

A profession.hu egyik fókuszcsoportos kutatásában kiderült, hogy az Y (1980 és 1996 közötti születésűek) és az X (1960 és 1979 közötti születésűek) generáció között jelentős különbségek észlelhetőek – fogalmazott Varga Balázs, a profession.hu marketingvezetője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.

Elmondta, hogy a leggyakoribb tényezők közé sorolták a “haza-idő” menedzsment kérdését, mely szerint az Y generáció azt tartja fontosnak, hogy az adott munka kész legyen a megfelelő minőségben, a munkába érkezés és távozás azonban már kevésbé fontos szempont számára. Az idősebbek ezt máshogyan értékelik, másképp szocializálódtak a különböző határok betartásához.

Más a kommunikáció is

Az eltérő korosztályok között másképp zajlik a kommunikáció. A fiatalabb generáció kommunikációs formájába már teljesen beépült a digitalizáció és annak különféle formái, magabiztosan használják az okostelefonjaikat és egyéb készülékeiket, mely nem biztos, hogy elmondható az idősebb csoportokról. Ez szintén konfliktusforráshoz vezethet – ismertette a kutatás egyik kérdését Varga Balázs.

Hogyan álljunk a pályakezdőkhöz?

Az idősebbek szerint zavaró tényező, hogy a fiatalabbak gyakran túlbuzgó magatartással bírnak, hiperaktívak, okoskodóak és sokat beszélnek. Pálfai Erzsébet karrier tanácsadó szerint, ha egy adott csoport a munkahelyen a munka célját és magát a feladatot állítja középpontba, ha mindenki összefog, nyitott, elszánt és motivált, eltörpülhetnek a korosztályok közötti különbségek.

Hozzátette, hogy egy érkező új kollégára, aki akár pályakezdő, akár nem, nyitottan és rugalmas gondolkodással kell tekinteni, hiszen ő azért érkezik, hogy segítsen és részt vállaljon a munkában. Egy idősebb kollégának fontos észrevenni a lehetőséget az új kollégában, akitől még valami újat is tanulhat – fogalmazott.

Bár nem mindig vezet konfliktushoz, de jelentős különbség, hogy a fiatalabb generáció tagjai sokkal jobban beleviszik magánéletüket a munkahelyükre, rugalmasabban kezelik a túlórákat, a különböző eseményeket és rendezvényeket, míg az idősebb generáció tagjainál ez már ritkábban figyelhető meg, számukra már ott a család, a gyermekek, nehezebben tudnak alkalmazkodni az ilyen szerveződésekhez – tette hozzá Varga Balázs.

 

Változtatni kell a hozzáálláson

Egy fiatal pályakezdő érkezése során az idősebb generáció sokszor olyan negatív sztereotípiákat alakít ki magában, hogy az új kolléga biztosan az ő helyére érkezik, őt készül leváltani. Pálfai Erzsébet szerint változtatni kell ezen a negatív attitűdön, és pozitívan kell a pályakezdő felé állni.

Segíteni kell őt mindenben, átadni neki a megfelelő tudást, együttműködve és alkalmazkodva ahhoz, hogy fiatalos lendület érkezik a csapatba. Hozzátette: sok minden függ attól is, hogy az új kolléga érkezését hogyan készítik elő, milyen mentort kap, aki felkészíti őt a munkára és felel az ő betanulásáért.