A rendező-koreográfus az egyik próba szünetében az MTI-nek elmondta, a tánc, a cirkusz és az előadóművészet különböző ágait egyesítő újcirkuszt világszerte a Cirque du Soleil tette ismerté és népszerűvé, de Magyarországon aránylag kevés társulat követője ennek az irányzatnak.

Duda Éva felidézte, amikor a darab ötlete felmerült, a táncosok három hónapon át tanulták a levegőakrobatika különböző elemeit, majd kiválasztották ezek közül azokat, melyeket egy saját produkcióba építhetnek.

A szereplők látványos, virtuóz technikai megoldásokkal, humorral és némi öniróniával igyekeznek reflektálni a magyar tradíciókra, közös jellemvonásainkra, tulajdonságainkra – mondta a koreográfus. Hozzátette: megjelennek a színpadon a nagy érzelmek, az élénk temperamentum, de a táncosok a nézőkkel együtt nevetik ki az időnként tipikus hősködést, panaszkodást.

Az előadás a balkáni muzsikát és a modern elektronikus hangzást ötvöző zenéjét Szirtes Edina Mókus és Kunert Péter írta. A koreográfiában feltűnnek néptáncelemek is, de nem hagyományos formában jelennek meg, a szereplők gólyalábakon mutatják be ezeket – árulta el a rendező.

A szegedi születésű művész szerint – aki egy-egy musical- vagy operettprodukció koreográfusaként, illetve saját társulatával évek óta rendszeres résztvevője a fesztiválnak – egészen más érzés színpadra állítani egy darabot szabadtéren, mint kőszínházban. A nézők és az alkotók is nyitottabbak, szabadabbak ilyenkor, és a kapcsolatot is könnyebb megteremteni köztük.

Az eredetileg kísérletinek szánt “életörömmel teli” produkciót az előadók és a közönség is megszerette, így a kezdeményezésnek lesz folytatása, a társulat a következő évadban újabb összművészeti produkcióval jelentkezik – mondta a koreográfus.

Forrás. mti.hu

Fotó: evaduda.net