Szervezetünk 60-70%-a víz, éppen ezért nagyon fontos a megfelelő folyadékfogyasztás. Gyerekekre és idősekre még inkább érdemes odafigyelni, hiszen ők kevésbé érzik a szomjúságot, így nem isznak elegendő vizet. A napi ajánlott mennyiség 2-2,5 l, amit természetesen a nyári nagy melegben akár a duplájára is emelhetünk. A folyadékot többféleképpen is be lehet vinni a szervezetbe: Molnár Edit például a csapvíz fogyasztását ajánlotta műsorunkban, melyet akár egy kis citromlével és édesítővel, könnyedén finom és egészséges üdítővé varázsolhatunk. Diós Zsolt 6-8 liter csapvizet iszik naponta, melyet leginkább behűtve szokott fogyasztani otthon a család, de hogy a három gyermeke is megigya a kellő folyadékmennyiséget, a vizet citrommal és mentalevéllel szokták feldobni.

Az Alföldvíz Zrt. megfigyelései és mérései szerint, nyáron a duplájára is emelkedhet a vízfogyasztás, de átlagban, ebben a meleg időszakban 10-20%-os növekedés tapasztalható. Ez köszönhető a több ivásnak, a napi többszöri tusolásnak is, de talán a legnagyobb mértékben a locsolás járul hozzá az emelkedett vízfogyasztáshoz. Erre nyáron kedvezményt kínál a cég: áprilistól, szeptemberig vehető igénybe 10%-os engedmény, mely a csatornadíj árából kerül levonásra. Ez nem jár automatikusan, igényelni kell, melyet az Alföldvíz Zrt. ügyfélszolgálati irodájában tehetnek meg mindazok, akik kertes házban élnek.

A folyadékfogyasztás mellett, kellemes lehet még a nagy melegben a fürdőzés, napi többszöri langyos vízzel való tusolás. A párakapu is hűsítő vízpárát nyújthat, melyet már egyre több település forgalmas terein meg lehet találni. A könnyed, lenge öltözet, a nedvszívó ruhadarabok pedig komfortosabb érzést nyújtanak a kánikulában.

Az immunrendszer megfelelő működésének érdekében is lényeges, hogy kellő mennyiségű folyadékot fogyasszon mindenki, hiszen a megfelelő hidratáltság támogatja egészségünket, valamint védekezőképességünket.

 

Rostás Viktória