Nátyi Róbert, a Reök-palota művészeti vezetője a tárlatot bemutató szerdai sajtóbejáráson elmondta, hogy a gyűjteményes kiállítás megpróbálja Kovács Péter szűk félévszázados munkásságát a látogatók elé tárni. A szecessziós palota két szintjén berendezett tárlat azonban nem lehetett életmű kiállítás, mivel a Munkácsy- és Kossuth-díjas alkotó sok műve külföldi – svájci, amerikai, japán – köz- és magángyűjteményekben található.

A május elejéig látható kiállítás anyagát a Magyar Nemzeti Galéria, a Móra- és a Tornyai-múzeum, a Kogart-gyűjtemény és számos magángyűjtő kölcsönözte a Reök-palotának. A tárlat, amellett, hogy az életmű legjelentősebb festményeit és grafikáit sorakoztatja fel az indulástól máig, a művész mese- és könyvillusztrációit is bemutatja – közölte a művészettörténész.

A szakember elmondta, hogy Kovács Péter negyven évvel ezelőtt kialakította egyedi stílusát, amely az emberi test végtelen és kimeríthetetlen tematikájával foglalkozik. A művész alkotásai folyamatosan változnak, a képek között – legyenek azok festmények, grafikák vagy egyedivé tett litográfiák – azonban erős kohézió figyelhető meg.

Kovács Péter a sajtóbejáráson elárulta, hogy a bemutatott alkotásokat igyekezett a Reök-palota adottságainak megfelelően összeválogatni, úgy, hogy a kiállítás ábrázolja az autonóm műtermi tevékenység és az illusztrátori munka kettősségét.

A grafikus elmondta, a Derkovits-ösztöndíj lejárta után kapott felkérést a Móra kiadótól könyvillusztrációk készítésére. Sosem törekedett saját illusztrátori stílus kialakítására, rajzival mindig igyekezett idomulni az irodalmi alkotásokhoz.

Forrás: MTI