A krónikus fájdalommal járó ízületi megbetegedések csoportja minden negyedik embert utolér. Ha te is közéjük tartozol, tapasztalhatod, milyen akadályokat jelent mindennapi tevékenységedben. A porckopás és a gyulladással járó elváltozások a fájdalom mellett mozgásképességedet is nagymértékben korlátozzák. Életmódod és a gének együttes befolyásoló hatása hajlamossá tehet a betegség kialakulására. Hatékony lépésekkel megelőzheted az ízületi panaszok megjelenését, és ha már a tünetek felbukkantak, a biztonságos kezelési módok segítenek elűzni a fájdalmat.

Járj egy lépéssel előbb!

Ízületeid egészségét a leghatékonyabban úgy őrizheted meg, ha megteremted számukra a működésükhöz szükséges kedvező feltételeket. A folyamatos túlterhelés előbb-utóbb porckopáshoz és az ízületek elváltozásaihoz vezet, ezért lényeges, hogy elérd és megtartsd ideális testsúlyodat. Óvakodj azonban a túl szigorú és egyoldalú diétáktól, mert a hiányos táplálkozás tovább növeli a kockázatot. Étrended összetevői a megelőzés terén jelentős szerepet kapnak. Az elsavasodás megsokszorozza az ízületi panaszok esélyét, ezért törekedj minél több lúgos hatású táplálék fogyasztására! A nyers zöldségek közt leghatékonyabb a paradicsom, a brokkoli, a cékla és a saláták gazdag választéka.
Az ízületeket tápláló anyagok közül kiemelkedően fontos a D-vitamin. A Minnesotai Rehabilitációs Központ kísérlete szerint a krónikus ízületi fájdalomban szenvedő betegek 26 százaléka komoly D-vitamin-hiányban szenved, és mozgásuk sokkal korlátozottabb, mint társaiké. A tojássárgáján, zsírszegény tejtermékeken kívül táplálékkiegészítőkkel is fokozhatod D-vitamin-beviteledet.
A rendszeres, teljesítőképességedhez igazított testedzés fokozza az ízületek tápanyagfelvételét, és segít megőrizni a porcok rugalmasságát. A futás az aszfalton károsíthatja az ízületeket, válaszd helyette a gyors tempójú gyaloglást, az úszást és a szobakerékpározást.

Telitalálat a fájdalommal szemben

Ha nem gondoltál idejében a megelőző módszerekre, lényeges, hogy a kialakult ízületi betegséget minél előbb megfékezd. A korai szakaszban megkezdett terápia meggátolhatja a súlyos mozgáskorlátozottságot okozó folyamatot.
A kezdeti panaszok fellépésekor gyors segítséget nyújtanak a vény nélkül is beszerezhető készítmények. Bizonyítottan hatékony, kettős megoldást kínálnak a nem szteroid gyulladáscsökkentő gyógyszerek és a külsőleg alkalmazható zselék. A tabletták a központi idegrendszerre hatva mérséklik panaszaidat, emellett gyulladáscsökkentő összetevőikkel a tünetek okát is célba veszik. A helyi hatású, bőrfelszínen keresztül felszívódó termékektől szintén ezt a kettős hatást remélheted. Az autoimmun-megbetegedések közé tartozó sokízületi gyulladás esetén előfordulhat, hogy szteroidtartalmú gyógyszer vagy injekció is szükséges tüneteid csökkentésére.
A gyógytorna és a gyógyvízi balneoterápia orvosi javaslatra alkalmazható, kivéve a gyulladás fellángolásának idején. Mindegyik kezelésfajtánál lényeges, hogy kitartóan kövesd, csak így szabadulhatsz meg hosszú távon a fájdalomtól.

Ízületvédő természet

A gyógyszeres kezelést és a fizikoterápiát nem pótolják, ám hatásukat fokozhatják a természetes gyógymódok. Egyes növények hatóanyagai mérséklik az ízületek gyulladását, ilyen a réti legyezőfű, a mezei zsurló és a nyírfakéreg teája. A gyakori ízületi megbetegedés, a köszvény esetén a felesleges húgysavat eltávolító növények segítenek. Fogyassz kúraszerűen csalán- és kőrisfateát! A Dél-Afrikából származó ördögkarom kivonatát tartalmazó táplálékkiegészítő a porckopás miatt kialakult ízületi fájdalmakat és a gyulladásos panaszokat egyaránt csillapítja.
A porckárosodás továbbfejlődését és a kialakult gyulladást is gátolja az E-vitamin, valamint az Omega-3 zsírsavban gazdag olajok. A diófélékben, a lenmag- és halolajban természetes formában fordulnak elő.
Fájdalomcsillapítás céljából kipróbálhatod az akupunktúrát, a mágnesterápia pedig nemcsak a betegség tüneteit csökkenti, de az anyagcsere javításával elősegíti a károsodott ízületek és porcok újjáépülését is.
Minél több ponton támogatod ízületeid védelmét és gyógyulását, annál biztosabb lehetsz benne, hogy éveid számával sem fokozódik a fájdalmas mozdulatok esélye.

Forrás: otvenentul.hu