A hazai utak több mint fele azonnali felújításra szorulna, csak tizedük nevezhető jó állapotúnak mondta a Magyar Rádiónak Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs igazgatója. Bár – Nyugat-Európához hasonlóan nálunk is – 10-15 éves időtartamra tervezik az utakat, a több mint 30 ezer kilométeres hazai úthálózat átlagéletkora a harminc évet is meghaladja.

Kátyúzás helyett a teljes útfelújítás lenne a végleges megoldás, ám ez milliárdokba kerülne. Az elmúlt évben 7,5 milliárd forintot költöttek kátyúzásra, ha azonban ezt az összeget kizárólag útfelújításokra fordították volna, akkor mindössze néhány tíz vagy száz kilométernyi útra lett volna elegendő magyarázta.

Az elmúlt évekhez hasonlóan a következő két esztendőben is európai uniós program keretében dolgoznak majd, továbbá az útpénztári forrásból a tavalyi nyolcmilliárd forinthoz képest idén várhatóan 20 százalékkal nagyobb összeg áll rendelkezésre. Ennek köszönhetően tavasztól a kátyúzáson felül több száz kilométernyi útszakaszon terveznek látványos felújítást.

Ám nemcsak ez kerül pénzbe: 2010-ben a kátyúk okozta balesetek után közel 60 millió forintot fizettek ki a kárbejelentőknek. A kárbejelentések idén is folyamatosak.forrás: mr1.hu